what ?


Assalamualaikum,

          Jadi akhir2 ni aku tanya kat diri aku ' ehh kau ni mmng tkde life ke pe ? semua post kat blog sedih2 je dh knp ?' yea aku baru prasan skrang lol but its okay bcos this is my blog sukati aku lerr -.- ehemm since my classmates sentiasa tnye aku knp kau addicted sngat dngan kpop ni jadi aku akn jawab skrang. First time aku dngar lagu korea, lagu gee u know wktu tu bertapa femesnya lagu ni nak2 lagi yang kenal kan aku dngan lagu ni abng aku -,- so i was like 'bila masa mamat ni minat kpop plak ni ?' ceitt tapi wktu tu suka2 dngar je lama2 tu baru aku minat sikit dkat cnblue lelws. 

          Haha dan bertahun tahun jgak lah aku minat kpop ni since aku dri standard 6 lagi hoho. Smpai form 2 lah aku stop kejap.. knp ? haha u know plajar skolah yang dah ada pakwe so you trying so hard to face the reality and u just want to focus on ur relationship haha tapi aku tahu benda ni tak last longger pun senarnye. wktu tu ada heart broken skit, lol of cos im a normal person too. aku ada rasa sedih kena tinggal. Tapi tak teruk mana sbb aku rasa aku dah sedia lebih awal jadi aku dah boleh agak benda ni jadi mcm mne. Dari situ baru aku fikir 'smpai bila kau nak duduk termenung dalam bilik dok tunggu mesej dia ?' 

          I mean aku senarnya tahu apa yang patut aku buat. Orang mcm aku ni rasa tak cukup kasih sayang padahal ramai je nak bagi 'sayang' diorng tu haha well u know some people. and i asked myself why ? dan sejak hri tu aku tngk running man haha hmpir stiap hari lah jgak menengok episod yang lama2 and i was like 'fuhh thanks for exist rm' :) aku tahu ada diantara non kpopers tanya ' abes knp kau tak stay doa kat Allah suruh kuat kan kau ?' aku tak bole ckap aku tak pernah doa yang baik2 tapi kau tahu kan bila kita berdoa kita kena ada usaha. Jadi aku pilih untk sebokkan diri. haha lol act students are too sebok senarnye. skurang kurangnye benda mcm ni boleh ubat kau dari sakit, jadi tak ada sbb aku nk ckap aku tak suka running man.

          Life, kau boleh jumpa lebih baik tapi sebenarnya ku tutup mata, kau tutup hati sbb kau nak suruh hati kau tunggu benda yang tak pasti padahal ada banyak cara nak buat kau move on tapi kau tanak, kau gelengkan kpala kau tutup telinga tanak dngar orng bagi ayat2 move on, sbb kau tahu tkde sape boleh move on kan kau selain diri kau sendiri. Jadi kau kena try tngok dunia sekeliling stay du'a sbb kau tahu kau kena berdoa dan berusaha baru kau boleh move on. But tbh, we're too young to talk about 'jodoh' act



          Dan tak lupa juga to someone from my classmates, well kau tahu kadang2 aku ngaku aku ni tak matured mana haha yea its fact tapi sorry to said hati aku mmng beku sngat skrang ni sbb kau pun dah brhenti minta maaf jadi hati aku semakin beku, kau tahu rasa sakit dia cane kan ? aku ni yang tergolek abes pastu kau ckap kat aku ur sister tk bgi aku kwan dngan kau, yeah well said aku ni mmng ramai yang tak suka, even im trying my hardest untk jadi baik but still there's someone out there pandang buruk, pandang keji. Tapi aku faham. 

          Dah 3 tahun blajar situ apa yang slama ni classmates pukul aku pun aku still diam even benda tu kadang2 bole nampak cedera tapi aku still diam. Tapi smpai bila aku nak tahan lembut mcm ni ? smpai bila aku nak maafkan orng tapi orng buat jugak benda yang sama ? jadi aku buat keputusan mcm ni lagi bagus, tak bertego, tak payah dngar gurauan kau yang menyakitkan hati tu lagi. skurang kurangnya aku ngan huda dah tak payah tahan terit dah. Stop lah tweet kat twitter nak perli2 aku. siapa yang tak matured skrang kau kena tanya diri kau. Terpulang pada kau nak fikir sape. Aku tak nak ambik kesah dah. Sbb aku tahu end of the day aku akan duduk sorang2 dlam bilik tngk exo st sorang2 even hati tngah sakit. sorry to said, nak maafkan kau kena bagi aku masa, kali ni bukan senang macam yang kau jangka, sbb aku tahu ramai yang fikir 'alaa shafiqa tu lembik, tak reti nak marah2 orng' hmm :) kalau itu yang kau fikir bagus lah :)

Tbh, aku rindu semua orng yang pernah tinggalkan aku, bukan maksud ex. mksud aku kawan skolah rendah, thirah pun tapi ntah lah. i keep telling myself "huda kan ada ? :)" well yea but still she's not you thirah.

No comments:

Post a Comment