Review Versus {Hlovate}

Sbb laki aku hensem gila dlam ni ohh k

Assalamualaikum,

          Okey aku hampir menanggis tdi sebab tak bole bkak blog tskk nasib lupa email je kalau lupa pass mmng dah meraung aku kat umah ni huwaaa. Ok so lets stop dngan masalah blog skrng ni. Aku nak buat reviev sikit pasal novel. Okeh first time buat haha


          Kalau kau tanya aku knp aku nak sngat buat review novel versus ni dan apa yang best sngat novel versus ni aku akn cakap satu je 'different' yes citer dia tak mcm novel yang kau slalu baca. Sbb aku rasa aku dh baca bnyak novel cinta tapi novel versus ni lain. Dari segi mcm mana hlovate selitkan dan kaitkan islam dlam citer ni mmng woww.

          Aku suka isi novel ni. 'Macam mana nak jadi baik ?' Part tu boleh buat kau sentap seribu kali. Tbh aku tak suka novel yang terlalu fokes pasal cinta si hero dan heroin sbb pada aku, klau selit sikit pasal hukum hakam Allah buat kan reader boleh tahu bnyak benda termasuk lah aku haha. Ohh ye aku suka satu quote dlam novel ni yang bila si AO ckap dia nak besarkan anak dia kan Australia dan bila Minn tanya knp dia jwab ;
"Susah sebenarnya kalau nanti anak tanya, 'babah, kenapa makcik tu tak pakai tudung ye ? Dia pun islam kan ?' Atau 'mummy, kenapa abang dngan kakak dkat skolah tu ada yang pegang2 tangan ye ? Dia orng tu muslim kan ?' Dan lepas tu dia pun cakap 'kalau dia orng yang muslim bole buat kenapa saya tak bole ye ?" 
          Serius aku cakap aku bnyak fikir bila baca quote tu. Bnyak lagi benda yang buat aku fikir se puluh kali bila baca novel ni. So take a look. Bnyak moral dia. One of the reason why aku selut gila dngan hlovate ni, mcm mne dia susun citer tu mcm mne AO bleh jumpa Minn semula quote dia sume tu haihh susah nak citer so korang kena try baca buku ni.

          And last yang buat aku baca lagi adalah aku tak boleh bayangkan mcm mne Minn bole berubah ke pada baik sedangkan banyak benda yang akan buat dia sakit kalau dia brubah ke arah lebih baik dan aku jgak bole bayangkan mcm mne kid street yang mungkin social ((dari sudut pandangan aku)) tapi bole berubah lebih baik sedangkan kita ni yang duduk rumah 24 jam pun belum tentu lagi dpat capai tahap baik tu.
"Conflict of interest,  literally and figuratively. Torn apart inside and out.. memang sakit"... "versus ey ? Versus.. the hardest battle when you're against yourself"... 
"Tapi something yang kita suka tak semestinya baik untuk kita."... "Dan something yang kita tak suka, mungkin sebenarnya baik untuk kita." 
          Okey in sya Allah nnti aku buat review lain plak. Haahaa

Adios.


         

No comments:

Post a Comment